Merkidentiteit

Waarom het marketingproces soms faalt

Wat mij opvalt is dat er veel bureaus werken, alleen maar om uren te schrijven. Ze hebben klanten, ze factureren hun uren en soms zijn de resultaten ver te zoeken. Ligt het aan de bureaus? Doen ze niet hun best? Ik denk dat dit niet perse het geval is. Maar wanneer er ergens binnen de organisatie een kink in de kabel is, doordat teams niet op elkaar afgestemd zijn, de missie en visie niet meer kloppen binnen de organisatie, de merkidentiteit niet meer relevant is of er sprake is van een andere mismatch binnen het bedrijf; dan kan je investeren in marketing tot in de oneindigheid, maar zal je je doelstellingen nooit weten te behalen.

Daarom is het belangrijk om vooraf te bekijken of intern alles nog op elkaar afgestemd is. Wanneer dit het geval is, zal je een marketingcampagne ook een stuk beter kunnen uitrollen.

Met een heldere en stevige basis, zullen communicatie-uitingen soepel bedacht en gecreëerd worden. Het vinden van je doelgroep makkelijker worden en zal het team waar je mee werkt, zal eindelijk energie krijgen van wat ze doen, ipv dat ze het gevoel hebben door modder te moeten waden.

Daarom kijken wij eerst naar hoe de organisatie intern er bij zit. Klopt alles nog wel? Wat is er nou echt nodig? Wat is de echte behoefte en hoe gaan we die waarmaken? Waar krijgen jullie energie va en waar doen jullie het voor? Zodra dat duidelijk is kunnen we een helder plan schrijven.

Zo zullen we geen geld en tijd verspillen aan dure marketingcampagnes. Marketing om de marketing, is niet waar wij voor staan.

Wij staan voor effectieve en efficiënte campagnes, afgestemd bedrijf en klant. Daarom nemen we iets meer tijd voor de voorbereiding, maar halen we betere resultaten.

Terug naar overzicht